Gasolautomat

Du kan nu byta eller köpa en ny gasolflaska via våra gasolautomater. Du kan köpa en helt ny gasolflaska men även byta ut din tomma flaska mot en ny; där du endast betala för gasen. De flasktyper som kommer att vara tillgängliga för köp och byte är kompositflaskor av typen 5 kg (PC5) och 10 kg (PC10). Det går även att byta stålflaskor av typ P6 och P11 mot de lättare kompositflaskorna. Gasolautomaterna är öppna dygnet runt – varje dag, har självbetjäning och är enkla och snabba att använda. Startpris för byte är 299:- endast gasol. Startpris för köp är 1349;- inklusive flaska.

 

undefined

 

Hitta din närmaste gasolautomat

Ser du inte kartan? Klicka här.

DET ÄR VÄLDIGT ENKELT ATT KÖPA ELLER BYTA DIN GASOLFLASKA - SE FILMEN OM HUR DET GÅR TILL

Kompositflaskor

Höjd inkl krage/kåpa 395 mm
Ytterdiameter 305 mm
Gasolinnehåll 5 kg
Flaskvolym, liter 12,2 l
Läs tomvikt på flaska
Totalvikt inkl gasol ca 9,6 kg
Riskvärde ADR 15

Höjd inkl krage/kåpa 590 mm
Ytterdiameter 305 mm
Gasolinnehåll 10 kg
Flaskvolym, liter 23,8 l
Läs tomvikt på flaska
Totalvikt inkl gasol ca 16,7 kg
Riskvärde ADR 30

Montering av regulatorn

Den röda tätproppen är din garanti för kvalitet och säkerhet.

Ta bort tätproppen innan du monterar regulatorn och slangen på gasolflaskan. Tänk på att flaskventilen har vänstergängor.

Montera slangen till tryckregulatorn.

Montera regulatorn på gasolflaskan. Tänk på att anslutningsventilen på gasolflaskan är vänstergängad. Du skruvar fast anslutningen moturs. (Gäller ej AGAs blå campingflaskor)

Öppna flaskventilen och du kan tända din grill. Det räcker att öppna flaskventilen ett 1/2 varv.

Vanliga frågor

REKLAMATION

Läckage - känner stark lukt av gasol. Placera flaskan utomhus för ventilering av gasen. Vi byter flaska, men behöver dokumentation om var flaskan köptes och dina kontaktuppgifter.

Saknad / skadad packning - vi byter ut flaskan, men behöver dokumentation om var flaskan köptes samt en bild av flaskan och dina kontaktuppgifter.

Tom flaska - ingen gasol i flaskan - vi ersätter flaskan, men behöver dokumentation om var flaskan köptes och dina kontaktuppgifter.

Fick fel produkt i automaten - vi byter flaskan men behöver dokumentation om var flaskan köptes och dina kontaktuppgifter.

 

Kontakta Linde Gas via mail gasolaf.se@linde.com eller kundservice.se@linde.com

KOMMER INTE VIDARE I KÖPPROCESSEN PÅ SKÄRMEN

Vad står på skärmen? Vanligtvis står det varför du inte kommer vidare.
Är dörren ordentligt stängd på automaten? Om den inte är ordentligt stängd kommer du inte vidare.
Vilken flasktyp försöker du byta? Vi har inte alla typer av gasolflaskor i automaterna. 
Se på prislistan i automaten vilka flaskor som går att byta.
Om flaskan inte är godkänd öppnas luckan så att du kan ta bort flaskan igen. Testa gärna att ta bort papperskragen ifrån flaskan eller placera om flaskan något och scanna igen.

BANKTRANSAKTIONEN BLIR INTE GODKÄND

Det kan finnas flera skäl till detta:
Ingen nätanslutning - vi övervakar automaterna online och åtgärdar detta om problemen kvarstår.
Kontakta oss på telefon 08- 706 96 70

Vilken typ av kort använder du? Visa- och MasterCard kan användas i våra automater.
Har du provat ”blip” funktionen på maskinen? Ibland behöver kortet eller kortläsaren rengöras för att kortet ska fungera.

 

VILKET SORTIMENT FINNS I AUTOMATEN

Du hittar detta på skärmen genom att trycka på Prislista - Köp eller Byte

VAR KAN BYTER MAN TILL EN STÅL 11 KG?

Vid byte till stålflaska 11 kg, stålflaska 6kg eller aluminiumflaska 11kg hänvisar vi till Lindes försäljningsställen. http://my.aga.se/återförsäljare

BEHÖVER KVITTO

Skicka ett e-postmeddelande till gasolaf.se@linde.com med din e-postadress, var du köpte gasolen, vilken produkt du köpte, vilket datum, samt de sista 5 siffrorna på det använda kortet. Vi skickar sedan ett köpkvitto per e-post.

KÖPT / TRYCKT FEL – NY GASOLFLASKA ELLER BYTE

Vi löser det. Skicka ett e-postmeddelande till gasolaf.se@linde.com med dina kontaktuppgifter  var du köpte gasol, vilken produkt du köpte, vilket datum, samt de sista 5 siffrorna på det använda kortet. Vi kontaktar dig sedan och hjälper dig att byta din flaska till rätt produkt. 

AUTOMATEN ÄR AVSTÄNGD / FELMEDDELANDE PÅ SKÄRMEN

Vi övervakar kontinuerligt våra automater online. Vi får automatisk felanmälan och följer upp nödvändiga åtgärder så att automaten kommer i drift så fort som möjligt.


Läs mer om AGA gasol